Istnieje wiele metod na promowanie własnej firmy. Można stworzyć i wypozycjonować jej stronę, założyć profile w mediach społecznościowych – żadna z tych rzeczy jednak nie przełoży się od razu na klientów. Zazwyczaj na efekt tego typu działań trzeba czekać nie dniami czy tygodniami, a całymi miesiącami. Ci, którzy potrzebują klientów natychmiast powinni się zdecydować na reklamę bezpośrednią. Choć niegdyś kojarzyła się ona wyłącznie z rozdawaniem ulotek czy innego rodzaju papierowych materiałów promocyjnych, dziś jest to pojęcie znacznie szersze.

Daj, a otrzymasz coś w zamian

Ludzie lubią coś dostawać – to fakt, z którym nie sposób się nie zgodzić. Mimo wszystko, ze względu na dużą popularność już wspomnianych ulotek, niechętnie podchodzą do papieru, zazwyczaj nawet nie zwracając uwagę na to, co jest na nim napisane. Co innego, jeśli dostaną jakiś fajny gadżet, dla którego znajdą praktyczne zastosowanie. Może to być jakiś poręczny długopis, brelok, lampka czy też pendrive. Któż wyrzuciłby przedmiot, który równie dobrze mógłby wykorzystać? Weźmy na to długopis – kto z takowego nie korzysta? No właśnie, kluczem w tym wszystkim jest znalezienie czegoś użytecznego i – zupełnie przy okazji – ozdobieniem tego naszym logo czy sloganem reklamowym. W zamian za wręczenie czegoś takiego możemy liczyć na zainteresowanie – czasem mniejsze, a czasem nieco większe.

Czy to tylko natychmiastowe efekty?

Jak już zostało wspomniane na samym początku, największą zaletą reklamy bezpośredniej, której elementami są wspomniane wyżej długopisy reklamowe czy parasole z logo, jest skuteczność jej działania. Efekt często jest widoczny od razu – klienci obdarowani gadżetem za darmo bardzo szybko zaczynają się mu przyglądać. Jeżeli wręczymy go odpowiedniej osobie, która w danym momencie mogłaby potrzebować naszych usług czy produktów, trafiliśmy w dziesiątkę. Tak naprawdę jednak gadżet może mieć również działanie długofalowe. Wszystko zależy od jakości jego wykonania – jeżeli będzie użyteczny dla odbiorcy przez długi czas, będzie też naszą „żywą reklamą” przez cały okres swojej żywotności.