Strona głównaZdrowiePrzyczyny bólów zębów

Przyczyny bólów zębów

Jeśli chodzi o bóle zębów, istnieje wiele różnych rzeczy, które mogą powodować ból zęba. Ból zęba może pojawić się w dowolnym momencie, nawet jeśli nie możesz się tego spodziewać. Ból może być czasami nie do zniesienia, a ty zrobisz praktycznie wszystko, co możesz, aby ból przestał. Kiedy po raz pierwszy pojawia się ból zęba, wielu z nas zaczyna zastanawiać się, co go spowodowało.

Niektóre z głównych przyczyn bólu zębów to próchnica, złamanie zębów i ubytki. Przyczyną jest również pęknięcie zęba, chociaż może być trudne do zdiagnozowania, ponieważ pęknięcia będą zwykle niewidoczne gołym okiem i prześwietlenia. Pęknięcia mogą sprawić, że twój ząb czuje się tak, jakby eksplodował, ponieważ wystawiają zębinę i nerwy na działanie powietrza i wszystkiego, co wkładasz do ust. Jeśli ich nie naprawisz, staną się gorsze, co może doprowadzić do zerwania zęba przy dziąsłach.

Drażnienie miazgi jest kolejną przyczyną bólu zębów, ponieważ występuje po leczeniu stomatologicznym. Bez względu na to, jak dobrze zrobione jest wypełnienie lub korona, materiały, które zostały użyte do naprawienia zęba, mogą zakończyć się bólem w późniejszym odcinku drogi. Naprawdę nic nie możesz zrobić, ponieważ czasem korony mogą odpaść lub czasami może dojść do wypełnienia. Jeśli tak się stanie, wystarczy, że wrócisz do dentysty, aby rozwiązać problem.

Jeśli masz odsłonięty korzeń lub nerw, może to być również przyczyną bólu zęba. Zwykle dzieje się tak ze względu na szorstkie szczotkowanie, cofanie dziąseł i wystawianie korzenia. Jeśli korzeń zostanie odsłonięty, powietrze lub płyn, który pijesz, może wywołać ból zęba. Aby temu zapobiec, należy zachować ostrożność podczas szczotkowania i nigdy nie próbować rozdzierać dziąseł na strzępy, myśląc, że twoje zęby staną się czystsze.

Jeśli używasz produktów tytoniowych, częściej będziesz dostawać częściej bóle zębów. Tytoń do żucia jest częstym czynnikiem wpływającym na ból zębów i zębów, ponieważ tytoń będzie zjadał twoje zęby, dopóki nic nie pozostanie. To też nie potrwa długo, szczególnie jeśli żuje się przez długi czas. Palenie może również powodować bóle zębów, ponieważ dym jest szkodliwy dla zębów i je również.

Mimo że istnieje wiele przyczyn bólu zębów, są rzeczy, które możesz zrobić, aby zatrzymać i ból i zapobiec bólom zębów. Zawsze należy myć zęby codziennie i iść do dentysty na regularne kontrole. Jeśli pojawi się ból zęba, zawsze należy udać się do dentysty i naprawić ząb. Dentysta może być w stanie złapać go na tyle wcześnie, aby uratować ząb – co uniemożliwi mu ciągnięcie go i oszczędzanie dużych pieniędzy – i bólu na dłuższą metę.