Strona głównaZdrowieSiedem rzeczy, o których powinnaś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na operację biustu...

Siedem rzeczy, o których powinnaś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na operację biustu i wszczepienie implantów

Duże, bujne i jędrne piersi o sterczących brodawkach to marzenie każdej z nas. Z tego też powodu większość z nas uważa, że plastyczna operacja biustu będzie najlepszym rozwiązaniem i jesteśmy gotowe pójść pod nóż. Poniżej znajdziesz informacje na temat tego popularnego zabiegu z zakresu medycyny estetycznej.

Pierwszą rzeczą, o której powinny pamiętać panie przekonane o trwałości operacji plastycznej biustu, jest to, że silikonowe implanty nie są wieczne. Co to oznacza? Otóż oznacza to, że silikonowe implanty żelowe powinny być wymieniane co dziesięć lat, ponieważ najzwyczajniej w świecie zużywają się, w związku z czym może dojść do wycieku żelu do organizmu.

Tego faktu nie należy w żaden sposób lekceważyć, gdyż ogólnie wiadomo, że piersi są jednym z najbardziej wrażliwych i narażonych na choroby nowotworowe narządów w ciele kobiety. Tak więc plastyczna operacja biustu niesie ze sobą nie tylko określone korzyści, ale także konsekwencje.

Inną ważną rzeczą związaną z powiększaniem biustu jest wybór odpowiednich dla naszych piersi implantów. Implanty solne są wypełnione solą fizjologiczną i nie trzeba ich wymieniać, chyba że z czasem ulegną zwiotczeniu. Wiele kobiet uważa, że silikonowe implanty żelowe nadają piersiom bardziej naturalny wygląd, okazuje się jednak, że to właśnie implanty solne są w tym przypadku najbezpieczniejsze i przynoszą najlepsze efekty.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o powiększeniu biustu, pacjentka oraz chirurg muszą zadecydować o tym, czy umieścić implant nad czy pod mięśniem piersiowym. Każda z tych metod ma swoje zalety i wady. Mamy więc do czynienia z trzecim ważnym faktem dotyczącym wszczepiania silikonów. Umieszczenie implantu nad mięśniem piersiowym nie zmienia jego kształtu w chwili, gdy kobieta ćwiczy lub uprawia seks.

Operacja plastyczna biustu może powodować zakłócenia w trakcie badania piersi, może też zwiększyć lub zmniejszyć wrażliwość na dotyk

Nie zapomnijmy o czwartym i piątym fakcie, który jest nierozerwalnie związany z plastyczną operacją biustu, a mianowicie o:

• utrudnionym badaniu mammograficznym piersi
  • zmniejszonej wrażliwości piersi na dotyk, jej całkowitym zaniku lub nadwrażliwości

Niezależnie od tego, czy implanty wypełnione są żelem czy solą fizjologiczną, zakłócają one badanie mammograficzne, w związku z czym trudniej jest dostrzec ewentualne zmiany nowotworowe. Ponieważ na raka piersi choruje co ósma kobieta, najlepiej byłoby wszczepić implant pod mięśniem piersiowym. Jeśli jednak w trakcie plastycznej operacji biustu implant zostanie wszczepiony pod mięśniem piersiowym, wówczas wykonanie mammografii będzie bardzo trudne.

W wyniku chirurgicznego wszczepienia implantów, wrażliwość brodawek na dotyk może zostać zmniejszona lub utracona. Z drugiej strony, piersi i brodawki sutkowe mogą stać się nadwrażliwe, szczególnie wtedy, gdy funkcja utraconego nerwu zostanie przywrócona. W 50% przypadków, plastyczna operacja biustu może doprowadzić do rozciągnięcia lub uszkodzenia nerwu, zwłaszcza, jeśli wszczepiony został implant o dużych wymiarach.

Dwie ostatnie rzeczy, z którymi musi zmierzyć się kobieta odwiedzająca chirurga plastycznego

Pamiętajmy też o tym, że:

1. nie możemy z własnej inicjatywy wszczepiać sobie implantów o wymiarach, jakie byśmy chciały
  2. konsultacja z chirurgiem i stosowanie się do jego zaleceń ma ogromne znaczenie

Rozmiar implantu jest uzależniony od średnicy ściany klatki piersiowej pacjentki. Nie każda z nas może sobie pozwolić na wszczepienie implantów tej samej wielkości. Jeśli nie chcemy, by rowek między piersiami był nienaturalnie szeroki lub wąski i chcemy uniknąć ewentualnych problemów zdrowotnych, powinniśmy słuchać zaleceń naszego chirurga.

Każdy chirurg chętnie pomoże nam przy wyborze odpowiednich implantów, a także udzieli stosownych rad, dzięki którym plastyczna operacja biustu będzie na 100% udana. Współpracujmy z naszym chirurgiem plastycznym dla uzyskania najlepszych możliwych efektów i powiększmy biust w taki sposób, by wyglądał on atrakcyjnie i kusząco, ale także naturalnie.