Strona głównaZdrowieDbanie o wrażliwe zęby

Dbanie o wrażliwe zęby

Jak miliony ludzi na całym świecie wiedzą, wrażliwe zęby mogą uczynić życie w ogóle koszmarem. Wrażliwe zęby to ból i dyskomfort, które mogą sprawić, że jedzenie lub picie ulubionych potraw będzie bolesne. Chociaż możesz cierpieć na wrażliwe zęby, możesz być spokojny, że można je leczyć.

Zwykle ten stan przedstawia ból zęba po wypiciu zimnego płynu, jedzenia gorących lub zimnych pokarmów lub oddychania zimnym powietrzem. Jeśli ból stanie się zbyt duży, należy natychmiast udać się do dentysty, ponieważ nerw może być odsłonięty. Normalnie, wrażliwe zęby zaczynają się, gdy dziąsła zaczynają odrywać się od zębów. Ponieważ dziąsła są kocem ochronnym, przykrywają i chronią korzenie zębów. Kiedy dziąsła cofają się i odsuwają, korzenie nie mają żadnej ochrony i dlatego zostaną odsłonięte.

Odkryte końcówki korzeni zawierają małe kanaliki prowadzące bezpośrednio do nerwów zębów. Kiedy ciśnienie, gorące lub zimne elementy przemieszczają się w dół kanalików, wyzwala to nerwy i powoduje ból. Ci, którzy nie mają wrażliwych zębów, będą mieli dziąsła przykrywające kanaliki, co zapobiega powstawaniu tego typu rzeczy.

Chodzi o to, aby zatrzymać nadwrażliwość zębów i utrzymać zdrowe dziąsła. Jeśli zmniejszysz ciśnienie, którego używasz podczas mycia zębów, przekonasz się, że dziąsła pozostaną zdrowe. Kiedy uczą się szczotkować zęby, większość ludzi jest poinstruowana, aby używali dużej siły. Chociaż może to doprowadzić do oczyszczenia zębów, będzie również rozdzierać dziąsła, co może prowadzić do wrażliwych zębów. Jeśli masz teraz wrażliwe zęby, powinieneś spróbować użyć elektrycznej szczoteczki do zębów, takiej jak Sonicare advanced.

Chociaż możesz mieć teraz wrażliwe zęby, istnieją sposoby, dzięki którym możesz poprawić dziąsła i zęby. Na rynku dostępnych jest kilka past do zębów zawierających azotan potasu, który pomaga zmniejszyć ból i dyskomfort związany z wrażliwością. Chociaż do wyboru jest kilka past do zębów, Sensodyne jest preferowana. Jest zalecany przez stomatologów jako najlepszy, ponieważ wpływa na nerw zęba i zatrzymuje ból w miejscu, w którym zaczyna.

Płyn do płukania ust może również pomóc w zwiększeniu wrażliwości zębów, pod warunkiem, że zawiera fluorek. Możesz również poprosić dentystę, który płyn do płukania jamy ustnej zaleci, ponieważ jest ich kilka do wyboru. Scope jest świetną marką do użycia, ponieważ oferuje dużo fluoru bez alkoholu. W przeciwieństwie do Listerine, Scope nie wypala ci ust, kiedy go używasz. Pozwoli ci to na czyste uczucie i całkowicie oczyści zęby i usta – zabijając miliony bakterii.

Jeśli zaczniesz używać pasty do zębów z fluorem, takich jak Sensodyne i płyn do płukania ust, zauważysz pewną poprawę w zębach i dziąsłach. Czułość zacznie odchodzić, dając ci natychmiastową ulgę. Kiedy szczotkujesz, pamiętaj o delikatnym szczotkowaniu i unikaj używania siły, ponieważ zawsze spowoduje to, że dziąsła będą się cofać.

Jeśli korzystanie z płynu do płukania jamy ustnej Sensodyne i fluoru nie pomoże, należy poprosić dentystę o inne dostępne opcje. Twój dentysta będzie wiedział, co Ci pomoże, więc nie wahaj się zapytać. Twój dentysta będzie wiedział, jak wyeliminować swoją wrażliwość raz na zawsze i jak temu zapobiec. Czułość zębów jest czymś, z czym wielu z nas musi sobie poradzić – chociaż istnieją sposoby, dzięki którym można zwalczyć ból i dyskomfort związany z wrażliwością, utrudniając mu życie.