Strona głównaZdrowieRadzenie sobie z infekcjami

Radzenie sobie z infekcjami

Po wyjęciu zęba bakterie nadal będą żyły w jamie ustnej, tym bardziej w przypadku osób, które mają złą higienę jamy ustnej. Infekcje występują bardzo często po ekstrakcji. W zależności od tego, jak zły jest ząb, który usunął dentysta, może on przepisać Ci antybiotyki, aby zmniejszyć ryzyko infekcji. W niektórych przypadkach nawet antybiotyki nie mogą zapobiec infekcji.

Jeśli pójdziesz do dentysty przed ekstrakcją, doświadczony obrzęk twarzy, obrzęk dziąseł, ból w zębach pod lekkim ciśnieniem lub krwawienie wokół miejsca pobrania, to możesz już mieć infekcję. Jeśli rzeczywiście masz infekcję przed leczeniem zębów, dentysta przepisuje Ci antybiotyki do stosowania po leczeniu. Jeśli masz naprawdę zły ropień, będziesz potrzebować antybiotyków do leczenia infekcji zanim dentysta zdejmie ząb.

W niektórych przypadkach ludzie rozwijają infekcję po ekstrakcji, nawet jeśli wcześniej nie zostali zarażeni. Powodem tego są bakterie. Po ekstrakcji bakterie będą bardziej żywe w jamie ustnej niż kiedykolwiek wcześniej. Po odsłonięciu miejsca ekstrakcji bakterie będą mogły dostać się na miejsce. Może to prowadzić do infekcji spowodowanej ekspozycją stanu zęba oraz faktu, że nie można używać płynu do płukania ust ani pędzla przez pierwsze 24 – 48 godzin. Brak możliwości sterylizacji jamy ustnej oznacza, że ​​nie możesz zabić bakterii odpowiedzialnych za bakterie.

Po ekstrakcji pierwszą oznaką infekcji jest ponowne krwawienie. Zwykle występuje to około 48 godzin po ekstrakcji. Mimo że zwykle nie jest ciężki, należy zadzwonić do dentysty i umówić się na spotkanie. Twój dentysta będzie w stanie powstrzymać krwawienie i poda Ci kilka antybiotyków i inne recepty, które rozwiążą problem.

Niektórzy dentyści wolą podawać pacjentom antybiotyki przed wykonaniem jakiegokolwiek ekstrakcji. Chociaż możesz nie mieć ropnia, większość dentystów woli pozbyć się infekcji zanim zaczną wykonywać swoją pracę. Robią to, ponieważ wiedzą, że znieczulenie miejscowe nie będzie działało tak dobrze z infekcjami i może zająć im dużo pracy i dużo leków, aby zdusić obszar, w którym znajduje się infekcja.

W przypadku, gdy ząb musi zostać usunięty, a dentysta po prostu nie może czekać kilka dni, możliwe jest, że jesteś zdrętwiały. Chociaż może to zająć trochę medycyny, aby zdusić obszar, można to zrobić. Czasami stomatolodzy zdecydują się użyć sedacji IV lub gazu rozweselającego, w przypadku, gdy miejscowe drętwienie nie pomoże. IV sedacja normalnie powoduje zasypianie, tak że dentysta może usunąć ząb, który sprawia Ci tyle kłopotu.

Mimo że infekcje mogą powodować wiele bólu i należy natychmiast zająć się nimi, nie musisz brać antybiotyków, gdy dentysta wyjął ząb. Jeśli twoje usta są czyste i nie masz dużo zarazków, możesz normalnie leczyć je, dbając o to. Płukanie ust solą wodą przez kilka pierwszych dni utrzyma miejsce ekstrakcji w czystości. Dopóki zajmiesz się miejscem wydobycia i zrobisz to, co powie ci dentysta, nie powinieneś mieć żadnych dalszych problemów z witryną pobierania lub infekcją.