Strona głównaZdrowieRopiejący ząb

Ropiejący ząb

Ropień w zębie odnosi się do zakażenia, które było spowodowane przez kieszeń ropy przebywającą w tkance wokół zęba. Ropnie są bardzo poważnymi stanami i mogą prowadzić do poważnych problemów, jeśli nie są natychmiast leczone. Kiedy miazga zęba umiera z powodu uszkodzenia lub próchnicy, bakterie zaczną rosnąć z martwych tkanek, które pozostały. Ta bakteria ostatecznie rozprzestrzeni się z korzenia martwego zęba w tkankę, która znajduje się poniżej i utworzy kieszeń ropy – ropień.

Choroba dziąseł jest również przyczyną ropnia. Choroby dziąseł powodują, że dziąsła odrywają się od zębów, pozostawiając kieszenie z tyłu. Gdy jedna z kieszeni zostanie zablokowana, bakterie mogą rosnąć i rozprzestrzeniać się lub uzyskać kopię zapasową. Kiedy tak się stanie, ropień zacznie formować się pod powierzchnią dziąseł i stanie się widoczny, a następnie powiększać się i rozszerzać.

Gdy infekcja zacznie się rozprzestrzeniać, twoja szczęka może zacząć się rozpuszczać, ponieważ tworzy miejsce na obrzęk w obszarze, który został zainfekowany. Gdy kość zacznie się rozpuszczać, ciśnienie zostanie znacznie zmniejszone, chociaż infekcja nadal będzie istniała. Nawet jeśli poczujesz ulgę, infekcja się pogorszy – a ból zawsze wróci. Gdy kość zostanie rozpuszczona, nie pozostanie już nic, co mogłoby zepsuć ząb, co oznacza, że ​​będzie luźny i musi zostać usunięty.

Symptomy ropnego zęba są łatwe do zauważenia, ponieważ obejmują silny ból w dotkniętej chorobą okolicy, czerwone lub obrzękłe dziąsła, zły smak w jamie ustnej, obrzęk okolicy lub szczęki, a także wysoką gorączkę. Ból jest rozdzierający z ropniem, który zwykle źle wpływa na obszar. Bez względu na to, co robisz, ból nasila się.

Ropnie występują najczęściej w zębach kręgosłupa, chociaż zdarzają się również z przodu. Po zranieniu zęba Twój dentysta nie od razu go wyciągnie. Jeśli ząb, który ma ropień wyodrębnia się, gdy infekcja nadal występuje, może szybko rozprzestrzeniać się. Twój dentysta zamiast przepisać ci kilka antybiotyków, które mogą pomóc zniszczyć bakterie.

Dentysta może również wykonać kanał korzeniowy, próbując usunąć martwą lub zepsutą tkankę. Na koniec, może również wywiercić otwór w zębie, aby infekcja mogła się wyssać i spróbować usunąć martwą miazgę. Najczęstszym leczeniem z ropniem jest stosowanie antybiotyków w celu zabicia infekcji, a następnie usunięcie zęba. Nigdy nie pozwól, aby to się tak źle stało – ropień to coś, co może zniszczyć twoją szczękę.