Strona głównaZdrowieBiurowy łokieć tenisisty w leczeniu wad postawy

Biurowy łokieć tenisisty w leczeniu wad postawy

Można śmiało stwierdzić, że pomimo licznych niedociągnięć, nie zawsze udanych prób ulepszenia funkcjonowania naszego kraju, ostatnie trzydzieści lat to ciągła odbudowa i odnowa. Od chwili kiedy zakończyliśmy półwiecze zbrodniczego socjalizmu i gospodarki centralnie sterowanej, przez cały czas, w szybkim tempie adaptujemy naszą gospodarkę i społeczeństwo do rzeczywistości w której rodzaj i ilość wyprodukowanych dóbr kształtuje prawdziwe zapotrzebowanie. Układ i wzajemne oddziaływanie na siebie tego który ma, i tego który potrzebuje tworzy rynek, czyli najbardziej naturalna forma relacji gospodarczych i społecznych między ludźmi. Z miejsca coraz więcej ludzi zaczęło pracować w branży szeroko pojętych usług oraz w nowych sektorach gospodarki, nieznanych w zacofanej gospodarce niedoboru spowodowanego priorytetem ideologii nad realną potrzebą. Sektor usług, analizy to głównie praca biurowa której rozwój zaowocował powstaniem środowiska biurowego które niestety, wykształciło kilka właściwych sobie zagrożeń dla naszego zdrowia, a chodzi tu konkretnie o zagrożenia wynikające z siedzącej i stałej pozycji.

Ponad 8 godzin trwania w tej samej pozycji może mieć trwały wpływ na nasze zdrowie i wymagać rehabilitacji oraz leczenia wad postawy.

Dlaczego jednak leczenie wad postawy i zapobieganie im jest takie ważne? Dlatego, że mogą one prowadzić do bardzo poważnych i długotrwałych w skutkach zwyrodnień takich jak zespół cieśni nadgarstka lub łokieć tenisisty. Łokieć tenisisty to inaczej zapaleniem nadkłykcia bocznego kości ramiennej. Podstawowym objawem jest ból pochodzący z tkanek miękkich, zlokalizowanych w bocznej części kości ramiennej, w okolicy stawu łokciowego, ból kłujący, piekący, pulsujący lub stały w łokciu, może też promieniować do ramienia lub nadgarstka. Częstym objawem współtowarzyszącym jest odczuwanie słabości w nadgarstku. Łokieć tenisisty pomimo swojej nazwy, nie ma wiele wspólnego z tą dyscypliną sportu. Do tego urazu dochodzi w różnych warunkach ale jednym z najczęstszych jest długotrwała pracy przy komputerze przy nadgarstkach utrzymywanych w jednostajnej pozycji.

W przypadku wystąpienia takiego bólu i nie ustąpienia po doraźnych środkach takich jak rozmasowanie lub posmarowanie maścią, konieczna może okazać się wizyta u lekarza i rehabilitacja jako forma leczenia wady postawy.

Łokieć tenisisty, odpowiednio wyleczony, nie jest groźnym schorzeniem, jednak lekceważone, może wprowadzić trwałe zmiany w układzie kostnym. Leczenie wad postawy jest na szczęście szeroko dostępną usługą która umożliwi trwałe pozbycie się problemów zdrowotnych towarzyszącej pracy biurowej.