Strona głównaZdrowiePakiety diagnostyczne

Pakiety diagnostyczne

Minął kolejny rok. Warto ze zmianą daty pomyśleć o rozsądnych postanowieniach. Można też powziąć postanowienie dotyczące najbliższych. Wiedząc jak ważne jest zdrowie i jakie podejście do dbania o własny stan mają nasi dziadkowie i rodzice, nie zaszkodzi zrobić rozeznanie wśród ofert dotyczących profilaktyki zdrowotnej.

Lepiej zapobiegać, kiedy jest na to pora

Profilaktyka zdrowotna propaguje działania zapobiegające chorobom, poprzez wczesne postawienie diagnozy. Nowoczesna profilaktyka zdrowotna oferuje skuteczne pakiety diagnostyczne. A podzielić ja można na cztery kręgi:

a) profilaktyka wczesna − jest to prewencja polegająca na pracy u podstaw; utrwalanie właściwych wzorców zachowań prozdrowotnych u dzieci, a następnie u dorosłych
b) profilaktyka pierwszej fazy, czyli pierwotna − dzięki wprawnemu kontrolowaniu czynników ryzyka można zapobiec wielu chorobom
czynniki ryzyka − podział:
− behawioralne
− psychologiczne
− demograficzne
− środowiskowe
− genetyczne
c) profilaktyka drugiej fazy − zajmuje się szybkim wdrożeniem zaleceń lekarskich w obliczu wykrytej choroby
d) profilaktyka trzeciej fazy − operuje na chorobie wykrytej w późniejszym stadium i stara się zahamować jej postęp, a także ograniczyć interakcję z innymi patogenami, co skutkuje powikłaniami.

Z jakich pakietów można skorzystać

Oto przykłady często oferowanych pakietów:

a) rehabilitacja szpitalna − po zabiegach chirurgicznych i ortopedycznych pod dobrą opieką personelu szpitalnego szybciej dochodzi się do zdrowia.
b) screening stanu zdrowia − każdy powinien zbadać swój stan zdrowia i powinien to robić regularnie.
c)turnusy pobytowe dla seniorów − wiek ma swoje prawa, a maszyneria ludzkiego organizmu zużywa się sukcesywnie.
d)diagnostyka chorób układu oddechowego − układ oddechowy jest narażony na zmiany patologiczne pod wpływem zanieczyszczenia środowiska lub nałogów.
e)leczenie i przeciwdziałanie nadwadze − kompleksowa analiza stanu nadwagi/niedowagi połączona z konsultacjami dietetyka.
f)rozpoznanie w obrębie sekcji urologicznej − ogromny nacisk kładzie na stan układu moczowego i zespołów powiązanych (prostata) u mężczyzn.