Strona głównaZdrowieSuchy zębodół

Suchy zębodół

Mimo, że nie są zagrożeniem dla życia jak krwawienie lub ropnie, suche oczodoły mogą być niezwykle bolesne. Są bardzo częste po operacji i są jednym z najbardziej bolesnych problemów po ekstrakcji. Zębodoły suche są częstsze przy usuwaniu zębów dolnych niż przy usunięciu zębów górnych. Bez względu na rodzaj ekstrakcji, jaką wykonałeś, suche gniazdo może występować w każdym rodzaju.

Chociaż tak naprawdę nie ma sposobu, aby zapobiec suchego gniazda, możesz pomóc zmniejszyć ryzyko, wykonując swoje instrukcje po operacji. Nawet jeśli możesz podążać dokładnie, możesz nadal mieć suche gniazdo. Są znane jako dziwactwo natury i sprawią, że poczujesz się, jakbyś był na łożu śmierci – chociaż tak naprawdę nie jesteś. Ci, którzy są bardziej narażeni na wyschnięcia, to ci, którzy palą po ekstrakcji i ci, którzy lubią często mielić zęby.

Suche zębodoły to stan, w którym skrzep krwi, który tworzy się po ekstrakcji, odłącza się od ścian gniazda. Czasami skrzep rozpuszcza się, pozostawiając kości narażone na jedzenie, pogodę, a nawet ślinę. Po odsłonięciu kości może nastąpić stan zapalny. Zapalenie, które występuje, jest bardzo bolesne, często jest głębokim bólem, który sprawia, że ​​czujesz się tak, jakbyś umierał.

Jeśli zostawisz to w spokoju, suchy zębodół się nie wyleczy. Zwykle zajmie to około miesiąca, chociaż ból nie ustanie podczas okresu gojenia. Jeśli masz suche gniazdo, przekonasz się, że antybiotyki i nawet najsilniejszy lek na receptę go nie wyleczy. Antybiotyk zwykle leczy infekcje, chociaż suche gniazdo nie jest uważane za infekcję.

Najlepszym sposobem na walkę z suchym gniazdem jest powrót do dentysty i zapakowanie go. Pakowanie gniazda odbywa się bez znieczulenia i może być dość bolesne. Nie trzeba długo czekać, aby ukoić ból. Gdy już masz suche gniazdo, nie będziesz się przejmować niczym innym, jak tylko powstrzymać ból. Ból może być tak intensywny, że będziesz gotów zrobić wszystko, aby powstrzymać ból – nawet przez kilka minut.

Po zapakowaniu gniazda odżyjesz z bólu na cały dzień. Jeśli wrócisz do dentysty, usunie on stare opakowanie, umyje gniazdo i umieści nowe opakowanie. W ten sposób możesz uwolnić się od bólu i pomóc mu się wyleczyć. Pamiętaj, że zajmie to trochę czasu, a najlepszym sposobem na powstrzymanie bólu jest zrobić wszystko, aby uniknąć suchego gniazda za wszelką cenę.