Suplementy to środki, które mają za zadanie uzupełnić naszą dietę. Są to witaminy, minerały, aminokwasy, które uzupełniają braki w naszym organizmie. Odpowiednio dobrane i systematycznie przyjmowane dadzą zadowalające efekty. Pamiętajmy jednak, że źle dobrane suplementy mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego należy się odpowiednio przygotować do suplementacji. 

Warto zachować ostrożność

Suplementy to nie przysłowiowe cukierki. Zanim się zdecydujemy na ich przyjmowanie powinniśmy skonsultować się z lekarzem. Lekarz po przeprowadzeniu wywiadu i ewentualnym zleceniu badań, na ich podstawie zdecyduje jakich witamin i minerałów nam brakuje i dobierze odpowiednią suplementację. Efekty powinny pojawić się już po miesiącu regularnego przyjmowania. Zauważalne efekty dadzą nam motywację do kontynuacji suplementowania się.

Suplementy to tylko uzupełnienie zbilansowanej diety

Sama suplementacja może nie wystarczyć do osiągnięcia zaplanowanych celów. Warto zadbać o zdrową dietę i postawić na zdrową żywność Jest ona nieprzetworzoną, charakteryzuje się prostym i krótkim składem. Wyprodukowane z naturalnych składników przyjaznych środowisku.  Wysoka jakość tych produktów jest odczuwalna już przy pierwszym jej spożyciu. Do wyboru mamy kasze, mąki, ryże, makarony, słodkie przekąski (dżemy, miody), oleje, herbaty itp. Możemy skomponować swój ulubiony posiłek dostarczając naszemu organizmowi cennych składników odżywczych, witamin i minerałów, których może nam brakować przy ubogiej diecie. Wysoko przetworzona żywność może źle wpłynąć na nasz stan zdrowia. Włączając zdrową żywność do naszej diety wspomagamy nasze zdrowie, wpływamy na nasz wygląd zewnętrzny i lepsze samopoczucie. Coraz więcej sklepów zarówno stacjonarnych jak i internetowych ma w swojej ofercie właśnie takie produkty.

Zdrowa żywność i suplementy diety mają sporo zalet. Żeby jednak prawidłowo wykorzystać potencjał drzemiący w suplementacji trzeba umiejętnie dobrać dietę. W tym celu pomocna może być konsultacja z dietetykiem oraz doświadczonym trenerem fitness.