Strona głównaOdżywianieJak działają wlewy witaminowe i kiedy je stosować?

Jak działają wlewy witaminowe i kiedy je stosować?

Szybkie tempo życia, stres, nieodpowiednia dieta, brak aktywności fizycznej, używki a także zanieczyszczone powietrze przyczyniają się do powstawania niedoborów witamin w organizmie. Osłabienie, uczucie ciągłego zmęczenia, problemy z koncentracją – to tylko kilka z objawów awitaminozy. Jednym z najszybszych sposobów na uzupełnienie substancji odżywczych są wlewy witaminowe. Czym są popularne kroplówki witaminowe? Jak wpływają na organizm? W jakich sytuacjach się na nie zdecydować?

Kiedy stosować wlewy witaminowe?

Z kroplówek witaminowych można korzystać w sytuacji stwierdzenia niedoboru poszczególnych witamin, w celach profilaktycznych a także w wielu innych przypadkach. Wlewy witaminowe z racji swojego silnego działania są wskazane:

– osobom zmagającym się z nawracającymi infekcjami, złym samopoczuciem, osłabieniem organizmu, odwodnieniem itp.;

– sportowcom, którzy chcą zwiększyć wydajność swojego organizmu oraz przyspieszyć leczenie kontuzji;

– osobom starszym chorującym na osteoporozę oraz reumatoidalne zapalenie stawów;

– kobietom dbającym o młody i piękny wygląd, jako terapia odmładzająca;

– osobom chcącym zapomnieć o skutkach wczorajszej imprezy, tzw. wlewy na kaca.

Przed udaniem się na wlew witaminowy, należy obowiązkowo skonsultować się z lekarzem. W trakcie wizyty specjalista ustali przyczynę występujących dokuczliwych objawów, co z kolei pozwoli na idealne dopasowanie najskuteczniejszej terapii. Wlewy witaminowe mogą być stosowane jednorazowo, jednak najlepsze i długo trwale rezultaty uzyskamy wówczas, kiedy zostanie zastosowana cykliczna terapia, składająca się z kilku lub kilkunastu wlewów, wykonanych w regularnych odstępach czasowych.

Jak działa kroplówka witaminowa?

Popularne na całym świecie, w niedługim czasie zyskały dużą sympatię także wśród polskich pacjentów. Osoby, które rozważają udanie się na wlew witaminowy zazwyczaj zastanawiają się na działaniem i efektami terapii. Wlewy dożylne, jak sama nazwa wskazuje jest sposobem podawania płynów np. leków bezpośrednio do żyły, co z kolei ułatwia substancjom w nich zawartych dotarcie do poszczególnych komórek organizmu. Do wykonania kroplówki witaminowej konieczne jest założenie wenflonu, czas trwania wlewu wynosi z reguły około jednej godziny. Za największą zaletę kroplówek witaminowych uważa się szybkość ich działania, bowiem pierwsze pozytywne efekty wpływu kompleksu witaminowego na organizm można zauważyć już po 2 godzinach od ukończenia wlewu. Pierwszym z zauważalnych efektów jest nagła poprawa samopoczucia oraz przypływ energii, w późniejszych etapach złagodzeniu ulegają objawy towarzyszące np. odwodnieniu lub osłabieniu organizmu. Więcej ciekawych informacji na temat działania i zastosowania kroplówek witaminowych znajdziesz na stronie https://recovery-point.pl/kroplowki-witaminowe/.

Kroplówki witaminowe są nie tylko bardzo skuteczne, ale przede wszystkim bezpieczne dla zdrowia. Nie wywołują one żadnych działań niepożądanych, w związku z czym mogą być one stosowane niemalże przez wszystkich.